Skladem – v internetovém obchodu? Vtípek z Kameňáku 4.

11.10.2013 17:31

I když jsem ještě tento kasovní trhák neviděl a ani to neplánuji, již z recenzí je cítit pach něčeho smrdutého. Prý ani vtipů v něm moc není. Tak co tam je? Tato metafora může být dobrou analogií k internetovým obchodům. Co v nich je?

            Internetový obchod je jak známo „obchod“ nabízející za skvělé ceny co nejširší sortiment věcí. Od oblečení, knih, baterií do umyvadel, po sortimenty do kuchyně, elektroniku až po erotické pomůcky. Jenže internetové obchody se neliší jen tím, co nabízejí, ale i tím, jaký je sám onen internetový obchod. Pokud existuje kamenná prodejna, která své zboží ještě nabízí přes internet, nemám k tomu žádnou výtku. Problém nastává až ve chvíli, kdy existuje internetový obchod bez kamenné prodejny a výdejny. A těch se mi zdá, že v poslední době přibývá a obchodů z první kategorie naopak ubývá. Čím pak to?

            Ono tu jde totiž o to, že internetové obchody povětšinou nemají žádné pobočky, kanceláře atd., za které by musely platit nájemné, nemají zaměstnance a vlastně ani nemají zboží. Náklady? Nula! Snažil jsem se sehnat obyčejné boty konkrétní jedné značky. Přes různorodé odkazy jsem byl přesměrován na stránku obchodu, který je konečně nabízel. Zaradoval jsem se, že bylo u ceny uvedeno, že je mají skladem. Ale chyba lávky. Skladem u dodavatele. Čekací doba? 7-9dní. Paráda. Nedalo mi to a podíval jsem se, s jakým obchodem mám tu čest. Nedozvěděl jsem se téměř nic. Jen tu byla anketa, ve které měl návštěvník stránek pro tento obchod hlasovat pro nejlepší internetový obchod. To mě vážně pobavilo.

            Resumé? Ve větších městech těžko člověk nachází obyčejné obchody s obyčejnými věcmi. To aby chodil po všech čertech a psal si, v jaké ulici mají to a v jaké ono, jelikož malé krámky nejsou většinou uvedeny na internetu. A na něm je zase „mraky“ obchodů, do kterých si bohužel ten den nezajdete, jelikož existují pouze fiktivně. Nabízejí zboží, které má někdo jiný. Paradoxní poté je, že si člověk o nabízeném zboží a jeho ceně myslí, kdoví jak ušetří, ale poštovné, balné a ostatní služby nalepené na celém koloběhu prodeje vyvede kupujícího z omylu. Neušetříme téměř nic. Takže z radostného a klidného kupování z tepla domova se stává otravně dlouhé klikání na odkazy s nadějí, že nalezneme obyčejný obchod, do kterého se rádi vypravíme a HNED si můžeme koupit to, co potřebujeme.

 

(Efko)